Isnin, 22 April 2013

Kubur Zulkifli Nordin sudah digali, 101% pasti

"'Ini kerja gila namanya, ada ker diletakkan orang gila disini!'. Marah setiausaha umno cawangan bila diketahui zulkifli nordin (ZN) menjadi calon parlimen dishah alam. Bukan sahaja cawangan itu yang geram dengan pencalonan zn itu malah hampir 85% ahli2 umno shah alam benci dengan keputusan najib meletakkan calon yg dianggap haprak ini. Sudahlah calon umno pasir mas, sengaja tidak datang untuk mencalonkan dirinya atas kerana memberi laluan kepada ibrahim ali (AI) yang meraung kepada najib utk diberikan kerusi parlimen itu. Aku seronok IA bertanding kali ini dipasir mas, kerana kita harus akhirkan karier politik IA itu dengan cara yang dunia ketahui. Biar rakyat yang mewawarkan kekalahan IA itu dan bukan dengan membunuh kariernya secara senyap.Itu tidak menarik dan tidak seronok. Biar IA malu dengan dunia, biar dia tahu masanya sudah lama berakhir.. 'Najib tu ingat orang2 shah alam ni kebulur sangat ker nak undi ZN tu, sejak muka dia keluar tv ni,aku tengok makin benci dan makin nak ludah jer muka dia tu', marah ketua bahagian disalah satu bahagian ketika menutup bilik gerakkannya malam itu. 'Kalau kau nak menang ZN, kau buatlah sendiri kempen2 kau tu, Aku takleh tengok muka kau lagi,naik angin jer aku tengok muka kau tu'. sambung beliau kepada rakan2 umnonya disitu. Begitu sekali marah orang2 shah alam kepada najib dan ZN atas perletakkan orang2 sampah seperti zn ini. Shah alam yang merupakan kawasan elit melayu berpendidikan tinggi dihina keintelektualan mereka dengan pencalonan zn itu. Shah alam yang terdiri daripada para ilmuan, datok2, tan sri2 dan orang kebanyakkan merasa bahawa ini adalah penghinaan yang amat sangat. Orang seperti zn itu patut bertanding di dalam zoo sahaja kerana dia tidak menepati citarasa orang2 shah alam yang inginkan wakilnya itu berada pada standard yang tinggi serta akhlak yang baik. 'Aku dah malu nak pakai lencana gambar dacing dengan gambar zn ini. Dah takder nur dah aku tengok muka zn ni. Kalau ia pun najib ni letaklah orang yang semenggah sikit, dulu dah diletaknya aziz shamsudin pun aku dah benci, inikan pula zn ni.aduhhh pening aku dengan umno ni'. Begitu sekali marahnya bendahari umno cawangan itu kepada najib. Perletakkan calon bn iaitu zn telah menjadikan shah alam tidak bermaya untuk ahli2 umno utk bekerja memasang bendera parti. Didalam hati mereka cuma ada sumpah seranah kepada pucuk pimpinan yang langsung tidak menghiraukan calon2 berkaliber mereka di akar umbi yang sentiasa menunggu utk dinaikkan oleh pengikut2 mereka disitu. 'Kenapa harus orang luar itu mewakili kita. Sudah lah orang luar, munafik politik pulak tu.' Marah mereka bukan kepalang lagi. Keadaan ini telah menjadikan kerja2 saudara khalid samad semakin mudah. Tiket MP shah alam semakin digenggaman tangan. Selangor wajib dipertahankan walau sesiapapun musuh yang datang. PAra askar2 PR wajib berusaha keras memangkan para2 pejuang yang sekarang ini semakin kuat berjuang untuk memepertahankan kuasa rakyat yang semakin tertindas ini. 'Kubur kau zn dah aku gali, kau matilah kat sini'. jerit seorang ahli ketika hari penamaan calon berlangsung itu hari.Marah mereka sudah tidak mampu lagi utk disimpan. Biarlah dibuang dari parti sudah tidak memberi kesan lagi buat mereka. 'Tahniah khalid samad, aku akan undi kau secara senyap,jangan takut'. Bisik ketua cawangan umno ketika membakar bendera2 dacing yang dikutipnya sebelum menutup bilik gerakannya buat selamanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog Widget by LinkWithin